اخبار علوم و فناوری های شناختی

  • ۰
  • ۰

سال گذشته شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست‌وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی، استراتژی توسعه هوش مصنوعی را به‌عنوان بخش مهمی از اهداف برنامه چشم‌انداز ۱۰۰ ساله امارات تا سال ۲۰۷۱ اعلام کرد.

شیخ محمد در همین رابطه توضیح داده است که: «چشم‌انداز ۱۰۰ ساله امارات از همین حالا با تمرکز روی هوش مصنوعی کار خود را آغاز کرده است تا پایه محکمی برای آینده باشد. ما ۱۶ سال پیش کار روی سرویس‌های الکترونیک را شروع کردیم و امروز مرحله‌ جدیدی را شروع می‌کنیم که براساس هوش مصنوعی است.»

شیخ محمد در ادامه افزود: « به دنبال این هستیم که تمامی ابزارها و متدلوژی‌های مرتبط با هوش مصنوعی را برای اطمینان از عملکرد بهتر دولت در تمامی سرویس‌های الکترونیک به دست آوریم.» او به این مسئله نیز اشاره داشت که اپلیکیشن‌های مرتبط با هوش مصنوعی، درآمد و موقعیت‌های جدیدی را برای این کشور به وجود می‌آورند.

در این راستا پروژه ی  به نام عیون (Oyoon) بر پایه ی هوش مصنوعی راه اندازی شده است که با راهبرد هوش مصنوعی مذکور امارت متحده ی عربی ، سازگاری کامل دارد. راهبرد یاد شده بخشی از «UAE Centennial 2071» شناخته می شود.

به نقل از «opengovasia»؛  دفتر مرکزی پلیس دوبی، به تازگی برنامه ی نظارتی جدیدی را به نام عیون (Oyoon) بر پایه ی هوش مصنوعی راه اندازی کرد. عیون بخشی از طرح دوبی 2021 (Dubai 2021) به حساب می آید. هدف این چشم انداز ارتقا جهانی موقعیت امارات در زمینه ی ارائه ی شرایط زندگی ایمن تر و شادتر برای شهروندان و مسافران است.

  • ۹۷/۰۱/۲۰
  • سید محمد بطحائیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی